هاردباکس ارزان ترین روش بسته بندی

سفارش جعبه سی دی

مقدمه

تصور کنید یک گوشی موبایل در جعبه ای مقوایی و ساده قرار گیرد مسلما نه تنها مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرد بلکه به علت حساسیت بالا به احتمال زیاد دچار آسیب نیز می شود به همین دلیل از نوعی بسته بندی خاص به نام هارد باکس استفاده می شود. خرید هاردباکس به عنوان یک بسته بندی مناسب و زیبا نه تنها می تواند کمک زیادی به جذب مشتری کند بلکه می تواند از تجهیزات و لوازم پزشکی، گل، شیشه عطر، موبایل و غیره به شکلی مطمئن محافظت کند. خرید جعبه شکلات، جعبه کمربند، سفارش جعبه پیراهن و غیره از سایت پارس پکینیگ امکان پذیر است.

هارد باکس چیست؟

بسته بندی مناسب محصول نقش مهمی در میزان فروش آن دارد؛ یکی از انواع بسته بندی که اتفاقا تأثیری مثبت در فروش محصول دارد هارد باکس می باشد. نام این محصول گویای کاربردش نیز است؛ هارد باکس در لغت به معنای جعبه سخت می باشد زیرا از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است به همین دلیل در صنعت و تجارت های مختلف کاربرد دارد. در ابتدا این نوع بسته بندی به دلیل استحکام و محافظت ویژه بیشتر برای لوازم و قطعات حساس الکترونیکی مورد استفاده قرار می گرفت تا هنگام حمل ونقل دچار آسیب و یا ضربه ای نشوند اما امروزه جعبه کمربند، کراوات، موبایل، ساعت و حتی جعبه کیف و کفش نیز از این نوع می باشند.

ساختار هارد باکس

ساختار این نوع جعبه به گونه ای است که از دو قسمت درونی و بیرونی ساخته شده است. قسمت درونی کار شامل مقواهای محکم و ضخیم است تا محصول در برابر ضربه و فشارهای وارد ایمن باشد. در قسمت بیرونی یا نمای خارجی هارد باکس با توجه به کالا سعی می شود که جعبه لوکس و خاص جلوه کند. روکش خارجی کار بسته به سلیقه می تواند مخمل، چرم، جیر، ترمو، گالینگور، چاپی و حتی طلا یا نقره کوب باشد. برای جعبه چندین لایه مقوا با ضخامت های مختلف تهیه می شود که بسته به ضخامت و تعداد لایه ها استحکام هارد باکس نیز دچار تغییر می شود.

جنس هاردباکس

جنس هاردباکس

مواد اولیه به کار رفته در انواع این جعبه ها مقواهای ضخیم یا چوب MDF نازک می باشد . پارس پکینیگ ارائه کننده انواع هاردباکس به صورت آنلاین در این حوزه فعال است.

ساخت هاردباکس با مقوا: برای تولید این نوع جعبه ها به وسیله مقوا از مقوا کرجی استفاده می شود. مقواهای کرجی در طی فرایندی خاص از کاغذهای باطله تهیه می شوند و سپس در صنایع مختلف همچون جعبه سازی به کار می روند . برای تهیه مقوا کرجی ابتدا کاغذهای باطله را درون آب قرار می دهند تا ترکیبی خمیری شکل ایجاد شود سپس به کمک دستگا های مخصوص و فشار بالا مقواهای ضخیم کرجی به وجود می آیند.

  ایده ی هارد باکس برای جعبه جواهرات

ساخت هاردباکس با MDF : در تولید هاردباکس با MDF، از چوب به ضخامت ۳ میلی متر استفاده می شود. برش چوب با دستگاه لیزر و فرایند زمان بر باعث افزایش هزینه محصول می شوند اما در نهایت هاردباکسی باکیفیت و زیبا تولید می گردد.

تولید کفش زنانه
تولید کفش زنانه

ویژگی های هارد باکس

چنانچه قصد خرید هاردباکس از جمله خرید کمربند، خرید جعبه شکلات، سفارش جعبه پیراهن و غیره را دارید لازم است نسبت به ویژگی های این نوع جعبه آگاه باشید.

  •  مقاومت بالا

مقاومت و استحکام بالای انواع هاردباکس از مهم ترین ویژگی های این محصول محسوب می شود زیرا همین عامل مسبب ایجاد تفاوت بین جعبه های معمولی و هاردباکس می باشد. استحکام بالای این نوع بسته بندی سبب شده تا جعبه برای مدتی طولانی نزد فرد باقی بماند و حتی بیش از یک بار مورد استفاده های مختلف فرد قرار گیرد.

  •  حفاظت از محصول

حفاظت از انواع محصولات همچون موبایل که از حساسیت بالایی برخوردار اند وظیفه اول این نوع بسته بندی ها محسوب می شود. جهت خرید و سفارش انواع هاردباکس، سایت پارس پکینیگ میتواند انتخاب مناسبی محسوب شود.

  • ایجاد جلوه ای مناسب از دید مخاطب

این نوع جعبه ها نسبت به جعبه های معمولی تصویری بهتر ی در ذهن مخاطبان از جمله مشتریان تشکیل می دهد. جلوه ظاهری، این کالا را جهت هدیه دادن و درج تبلیغات با هدف افزایش فروش قابل استفاده کرده است.

مزایای هاردباکس

ایجاد ظاهری خاص و متمایز از سایر جعبه ها از جمله مزایای این نوع بسته بندی است. امکان افزون نیروی مغناطیسی به انواع هاردباکس و همچنین افزودن طرح و رنگ های مختلف همچون برجستگی ها و تصاویر خاص به جعبه امکان پذیر است. حتی می توان پوشش و رنگ درب و بدنه کار را نیز متفاوت در نظر گرفت. این نوع جعبه بدون نیاز به چاپ و طراحی خاص نیز قابل تولید است زیرا طیف وسیعی از روکش ها متنوع و زیبا در بازار موجود است که بنا به سلیقه مشتری مورد استفاده قرار می گیرد. انواع خطوط و برش ها را می توان بر روی جعبه تعریف کرد. برش یا دایکات اجرا شده روی هاردباکس می تواند خطی یا منحنی باشد حتی می توان بنا بر نیاز (برای مثال دیدن درون بسته بندی) بر روی جعبه پنجره و روزنه هایی با بافت ریز و ظریف ایجاد کرد. قابلیت ثبت تبلیغات و برند یا مشخصات مرکز فروش نیز از جمله مزایای این محصول به شمار می رود.

قیمت هاردباکس

تا به حال متوجه شدیم که هاردباکس نسبت به جعبه های معمولی عمر بالاتری داشته و نه تنها برای حمل ونقل کالاهای لوکس بلکه جهت خرید جعبه شکلات، جعبه کمربند و سفارش جعبه پیراهن نیز کاربرد دارد. مزایا و کاربرد زیاد این نوع جعبه ها سبب شده تا به غلظ تصور شود قیمت آن ها نیز بسیار بالا است. صحیح است برای خرید هاردباکس نسبت به کارتن های فلکسو و کارتن لمینیتی باید هزینه بیشتری را متحمل شوید اما در مقابل از قابلیت و ویژگی های مثبت بیشتری نیز برخوردار هستید. قیمت این نوع جعبه ها بسته به ابعاد، تعداد لایه های مقوا، جنس و طرح کار متفاوت است.

  تولید و سفارش هارد باکس

کاربرد هارباکس

از جعبه هارد باکس می توان برای محافظت و بسته بندی پوشاک، مواد خوراکی، بسته بندی هدیه، ساعت، گل، بدلیجات و غیره استفاده کرد. شرکت های آرایشی بهداشتی از انواع هاردباکس برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند تا ضمن محافظت از محصول ظاهری لوکس به آن ببخشند. شرکت های تولید کننده موبایل و لوازم الکترونیکی به دلیل حساسیت بالای قطعات از انواع جعبه های هاردباس برای بسته بندی کالا کمک می گیرند. برای صادرات محصولات مختلف باید از بسته بندی خاص جهت جلوگیری از آسی های احتمالی و ایجاد ظاهری جذاب و باکیفیت استفاده کرد به همین دلیل هاردباکس می تواند بسته بندی مناسبی محسوب شود. نگهداری از زیورآلات و صنایعی در حوزه غذا و دارو نیز از دیگر زمینه های استفاده از هاردباکس می باشند.

سفارش هاردباکس
سفارش هاردباکس

انواع هاردباکس

هاردباکس دو تکه: هارد باکس های دو تکه یکی از رایج ترین و متداول ترین نوع این جعبه ها اند که دارای دو تکه اند؛ یک تکه خود جعبه و تکه دیگر درب آن می باشد. برای سفارش جعبه پیراهن، جعبه کمربند و خرید جعبه شکلات این نوع بسته بندی می تواند مناسب باشد. این نوع جعبه ها به دلیل مراحل ساخت کم تر و صرف مدت زمان کم تر معمولا قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع هاردباکس دارند .

هاردباکس سه تکه: این نوع جعبه شامل سه تکه جدا از هم و لولا دار یعنی بدنه، درب و بخش انتهایی است. این نوع هاردباکس ها با مقاومت و استحکام بالای خود طرفداران خاص خود را دارند؛ جهت خرید هاردباکس سایت پارس پکینیگ انتخاب مناسبی است.

هاردباکس کتابی: این مدل بسته بندی برای کادو دادن بسیار مناسب است. ساده، مگنتی و قفل دار سه نوع درب و باشو مختلف برای این محصول اند. باز و بسته شدن بسیار راحت، سهولت در تولید و قیمت مناسب از جمله مزایای این هاردباکس های کتابی می باشد .

هاردباکس کشویی: این نوع جعبه ها به شکلی افقی و کشویی به راحتی باز و بسته می شوند. قسمت داخلی هاردباکس همانند جعبه کبریت از پوشش اطراف خود جدا شده و بیرون می آید.

هاردباکس تلسکوپی: از ارزان ترین و معروف ترین هاردباکس ها محسوب می شوند که به صورت دو تکه جدا از هم تولید می شوند و همانند جعبه های آیفون درون یکدیگر می روند. جهت استحکام و امنیت بیشتر درون جعبه را وکیوم یا خلأ کرده و به بازار عرضه می شوند.

مراحل تولید و ساخت هاردباکس

تولید این نوع جعبه ها به دو صورت اتوماتی، نیمه اتوماتیک و دستی انجام می شود؛ قابل ذکر است که در حالت تولید اتوماتیک در مقایسه با دستی دقت، سرعت و کیفیت کار بسیار بالاتر می باشد و تمامی مراحل برش، چاپ و برگرداندن لبه ها توسط دستگاه انجام می شوند . در تولید نیمه اتوماتیک هاردباکس نود درصد کار با استفاده از دستگاه ها به طور خودکار انجام می شود و تنها برگرداندن لبه جعبه ها و اتصال آن به مقوای داخل با دخالت دست ها صورت می گیرد. تولید این نوع جعبه ها پروسه ای چندان دشوار و طولانی نیست. در مرحله اول تولید، طرحی اولیه برای جعبه با توجه به کاربرد و سفارش داده شده در نظر گرفته می شود. در مرحله دوم طرح پس از گرفتن تأییدیه های لازمه، مطابق با الگو از روی خطوط تا خورده و خم می شود. در مرحله نهایی چارچوب کلی کار آماده شده است و در صورت نیاز روکش چرمی، مخملی و حتی کاغذ رنگی طرح یه صورت ساده یا طرح دار روی جعبه قرار می گیرد.

  خرید و سایز جعبه کفش(جعبه مقوایی آماده)

روش برش هاردباکس

روش های مختلفی جهت برش هارد باکس وجود دارد . کاتر و دستگاه برش لیزری از جمله روش های برش این نوع جعبه ها می باشند . در تولید اتوماتیک هاردباکس از دستگاه برش لیزری استفاده می شود تا مقوا به صورت یکپارچه و دقیق برش داده شود اما در تولید دستی هاردباکس برش با کاتر رایج است. در کار با دستگاه برش لیزری کافی است مقوای کرجی درون تیغه دستگاه قرار گیرد تا خود دستگاه به صورت اتوماتیک مقوا را در ابعاد خواسته شده برش بزند .

قیمت و خرید انواع هاردباکس
قیمت و خرید انواع هاردباکس

پوشش جعبه های هاردباکس

با توجه به نوع صنایع، سلیقه و بودجه مشتری باید از پوشش هایی همچون کرافت، سلفونی مات، یووی موضعی و برجسته و همچنین طلا کوب یا نقره کوب نیز استفاده کرد.

  • پوشش کرافت

 پوشش کرافت به طور طبیعی بافتی صاف و کاهی رنگ دارد اما در صورت تمایل امکان تغییر رنگ نیز وجود دارد .

  • روکش سیلیکونی مات

بهترین نوع روکش در خرید هاردباکس، روکش های سیلیکونی و مات می باشند. این روکش به دلیل وجود رنگ های متنوع و امکان چاپ برند به روش طلا کوب و نقره کوب بسیار پر کاربرد است.

  • یووی برجسته و یووی موضعی

یکی از انواع پوشش سلفونی در این نوع جعبه ها یووی موضعی است. این پوشش توسط دستگاه های خاصی روی ایجاد شده و باعث براق و ثابت شدن طرح روی کار می شوند .

یووی برجسته نوعی از پوشش های ورنی است که سبب برجسته و براق بودن بخشی از چاپ (لوگو یا نام برند) روی کار خواهد شد.

جمع بندی

از جمله ملزومات بسته بندی که در انواع و طرح های مختلف تولید می شود هاردباکس نام دارد. این نوع جعبه ها نوعی کارتن برای بسته بندی مواد محسوب شده که در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی، دارویی، تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی شد در رابطه با ماهیت، انواع، ویژگی ها و مراحل تولید هاردباکس اطلاعاتی مفید و کاربردی ارائه شود. خرید از یک فروشگاه معتبر مانند سایت پارس پکینیگ برای تضمین کیفیت و قیمت متناسب با محصول از جمله موارد مهم محسوب می شود . خرید جعبه شکلات، سفارش جعبه پیراهن و جعبه کمربند به صورت آنلاین از سایت پارس پکینیگ امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.